Under maj-augusti inventerar vi ängen på Vallby Friluftsmuseum vid olika tillfällen

Vid några tillfällen kommer vi att inventera vilka olika arter som finns på ängen. I första hand kommer vi att inventera kärlväxter. Inga förkunskaper behövs, men om du har kunskaper om någon speciell artgrupp och kan bidra till inventeringen av denna artgrupp får du gärna ange det i din anmälan. När du anmält dig så meddelar vi datum och tider när vi inventerar några dagar i förväg.

Plats: Vallby friluftsmuseum, norra delen, se skyltar från Lanthandeln.
Ledare: Bengt Stridh, Botaniska föreningen i Västmanlands län, Bertil Svensson, NF, Ulla Fåhraeus, Museibonde.
Kontakt: Bertil Svensson 073-641 27 44, Bengt Stridh 070-532 27 44.
Anmälan senast 1 maj till: anmalan.nf.vasteras@gmail.com Ange Inventering i ämnesraden.
Arrangörer: Naturskyddsföreningen i Västerås, Vallby friluftsmuseum, Studiefrämjandet Uppsala Västmanland.