Onsdag 6 mars. Invasiva främmande arter.

Zsombor Károlyi, Naturvårdshandläggare på Länsstyrelsen i Västmanland föreläser om invasiva främmande arter – ett växande problem i våra tätorter, infrastruktur och trädgårdar. I Västmanland förekommer ett antal problematiska växter med olika utbredning och förutsättningar. Vad är det som gäller kring invasiva arter, hur påverkar de vår inhemska flora och fauna, och vad kan vi göra åt problemet? Vi lämnar gott om tid till frågor och diskussioner.

Tid: 18.00 – 19.30.
Plats: Hörsalen Stadsbiblioteket Västerås.
Kontakt: Berit Karlsson 070-663 15 60.
Arrangörer: Naturskyddsföreningen, Botaniska Föreningen i Västmanland, Koloniträdgårdsförbundet, Västerås Trädgårdssällskap, Mälardalskretsen av Trädgårdsamatörerna, Västerås Allmänna Villaförening, Studiefrämjandet Uppsala Västmanland.