Insektsdamm vid Badelunda! Lördag 19 juni kl 10:00

Kom och hjälp till att fixa en insektsdamm vid Badelunda kyrkskola! 🙂
År 2016 föddes ”Poängen”. Det beslöts då att en del av den stora gräsmattan skulle sluta klippas. Resultatet blev en äng på 150 m2 som ska fungera som inspiration för biologisk mångfald. Den 10 april i år fagades ängen fin efter några års träda. Nästa steg är att göra en sandbädd i närheten för att gynna vildbin. Även en insektsdamm kommer att göras för att locka vissa fåglar.
Varmt välkomna att komma och hjälpa till med detta arbete! De som har några rullstenar till övers får gärna ta med dem. Arrangörer är:  Naturskyddsföreningen, Hembygdsföreningen, Studiefrämjandet & Studieförb. Vuxenskolan.