Grodvandring på Djäkneberget

VECKA 15/16

Våren närmar sig och grodorna vandrar

När frosten och tjälen inom bara några dagar släpper så kommer grodor såväl som vattensalamandrar att börja vandra till sina lekplatser på Djäkneberget igen.
Missa absolut inte detta naturfenomen som bara kan skådas vid kvällsmörkret några dagar per år!

Då vi inte kan styra när grodorna ska vakna och vandra så får vi istället anpassa oss efter dem. Därför kan det vara ganska kort notis innan grodvandringen startar.
Hör av er till Bengt Jönsson så kommer han att kontakta er när vandringen börjar!

PLATS – Parkeringen vid vattentornet på Djäkneberget
TID – 20.30 – ca 22.00
KONTAKT – Bengt Jönsson, 070-290 40 20
bengt.eb.jonsson@gmail.com

Mer information om Naturskyddsföreningens aktiviteter hittar ni i vår- och sommarprogrammet 2019 som finns på hemsidan!

Vill ni engagera er mer i föreningen? Tveka inte att höra av er till Bengt Jönsson!