Miljövänliga veckan – ekofika!

ekofika_stor_webb_0Miljövänliga Veckan är höjdpunkten i Naturskyddsföreningens kampanj Byt till eko och handlar om skillnaden mellan ekologisk och oekologisk mat.

Miljövänliga, alltid vecka 40, fortsätter med kampen för mer eko till folket! Tidigare år har vi fixat fler schyssta bananer och ökat försäljningen av ekomat – 2015 vrider vi fokus mot ekologiskt kaffe och bröd!

Den här veckan uppmanar vi människor att börja fika ekologiskt. Att fika med ekokaffe och ekobröd.
Kaffe är en av världens mest besprutade grödor och dagens spannmålsodling påverkar naturen negativt på många olika sätt. Att byta till ekofika gör stor skillnad för djur, natur och människor. Hjälp oss att sprida ordet!

Västeråskretsen kommer ut och visar upp oss i samarbete med några butiker denna vecka, vi vill inspirera och informera!  Vi ska fokusera på fördelarna med att handla ekologisk mat och under några dagar kommer vi att stå i butik och visa upp oss. Kom gärna förbi och säg hej till oss och få tips på vilka ekologiska produkter som är toppen att byta till på just din handlingslista!

Byt till eko!

När och var?
Onsdag 30/9 Kl.17-19, Coop Extra (Röda Torget)
Torsdag 1/10 Kl.17-19,Coop Forum (Stenby) & Coop Extra (Röda Torget)