Måndag 4 dec – Giftfri förskola/skola i Västerås – inställt

Våren 2016 höll representanter från Västerås stad en föreläsning om arbetet med att minska/ta bort gifter i förskola och skola. Ett av stadens viktigaste områden var och är att skapa bra miljöer för barn. Det kopplade till Naturskyddsföreningens kampanj år 2014 om giftfri förskola och giftfri miljö för barn och vuxna.

Hur har det gått? Hur har Västerås stad lyckats hantera problemet med kemikalier i byggnadsmaterial och städprodukter i våra skolor? Är barnens miljö giftfri? Välkommen på en spännande föreläsning hos Studiefrämjandet!

Tid: 18.00 – 20.00
Plats: Studiefrämjandets hörsal, Pilgatan 8C
Föredragshållare: Eva Kruse. Magdalena Rehnberg, Christina Larsson, barn och utbildningsförvaltningen Västerås stad
Kontakt: Bertil Svensson, 073-641 27 44.
Anmälan till: anmalan.nf.vasteras@gmail.com, Ange Giftfri förskola i anmälan
Arrangörer: Naturskyddsföreningen i Västerås, Västerås stad, Studiefrämjandet Västmanland.