Söndag 27 augusti – Gröna Västerås.

När: 27 augusti 11:00 – 27 augusti 15:00
Plats: Vallby Friluftsmuseum
Kostnad: Gratis

Välkomna till en dag med fokus på ett grönt Västerås och den biologiska mångfalden. Ett flertal föreningar med fokus på ett grönt Västerås och den biologiska mångfalden medverkar.

Naturskyddsföreningen i Västerås deltar med ett föredrag av Eduardo Medina om ”Grönområdens betydelse i en hållbar stad”. Han tar bland annat upp hur viktigt det är att människor har tillgång till grönområden i sin närhet. I vårt marknadsstånd låter vi barn och vuxna tillverka enkla bihotell av bambupinnar. Vi kommer också ha en tipspromenad om biologisk mångfald med fina priser.

Kontakt: Berit Karlsson 070-663 15 60
Arrangör: Naturskyddsföreningen i Västerås, Studiefrämjandet Västmanland, Vallby Friluftsmuseum, Koloniträdgårdsförbundet, Region Västmanland.

Se hela programmet på Vallby Friluftsmuseums hemsida: https://vallbyfriluftsmuseum.se/kalender/aktiviteter/gronavasteras.5.45031d7c18093e0e21e1fbbe.html