Spännande föredrag tisdag 19 och onsdag 20 februari!

Tisdag 19 februari och onsdag 20 februari

Medlemmar i Naturskyddsföreningen i Västerås är välkomna på två föredrag tisdag 19 februari respektive onsdag 20 februari. Båda föredragen har gratis inträde.

Första föredraget handlar om grönska och hållbar stadsutveckling samt om skogens sociala värden. Föreläsare är Hannah Wallin från Naturskyddsföreningens rikskansli.

Tid 18:30 – 20.30
Plats Stadsbibliotekets hörsal.
Kontakt: Bengt Jönsson

Andra föredraget handlar om Naturskyddsföreningens årsbok Ett hållbart liv”. Föreläsare är bokens författare Johanna Stål som bland annat delar med sig av tankarna bakom boken och flertalet inspirerande tips!

Tid: 18.30 – 20.00
Plats: Stadsbibliotekets hörsal
Kontakt: Therese Jäderberg, Studiefrämjandet, tel 0221-21230
therese.jaderberg@studieframjandet.se

Mer information om föredragen och framtida föredrag och aktiviteter hittar ni i vår- och sommarprogrammet 2019 som finns på hemsidan!