Vilda blommornas dag!

Söndag 18 juni

Vilda blommornas dag är ett nordiskt arrangemang initierat av de botaniska föreningarna i norden. Tusentals människor går under en och samma dag på blomstervandringar. Kom med du också!
Lätt vandring i en av länets artrikaste betesmarker, Vedby Hage, med över 200 kärlväxter och den rödlistade månlåsbräken som flaggskepp. Backsmörblomma, backtimjan och ängsskära är andra rödlistade växter som finns i betesmarken.

Medtag fika!

Välkomna till en härlig blomstervandring, perfekt inför kommande midsommar att få koll på floran!

Tid och plats: Samling kl. 14:00 vid Bryggaregården för samåkning, sluttid ca kl. 17.
Guide: Bengt Stridh, Botaniska Föreningen
Kontakt: Bengt Jönsson
Arrangör: Naturskyddsföreningen och Botaniska Föreningen i Västmanland, Studiefrämjandet