Fågelmålning på Galleri K visning för Naturskyddsföreningen

Måndag 27 mars

Gunnar Forsman visar fågelmålningar, guidar runt i utställningen och berättar om sitt måleri. Målningarna utgår från fågelskådarfärder på Öland och Gotland, men även från Västmanland. Gunnar Forsman har ett genuint intresse för naturen och har t.ex. varit en frilansande naturskribent/tecknare för Vlt i 30 år.
Utställning ”fågel” på Galleri K i Västerås En konstutställning med naturalistiska fågelmålningar och texter. Västerås-konstnären Gunnar Forsman visar resultatet av egna naturupplevelser, men också artfakta, historik samt folktro kring en del fågelarter. Motiven har tillkommit efter intryck främst från Asköviken, Öland och Gotland.
Varmt välkomna!

Plats:  Galleri K, Västerås, Slottsgatan 17,