Vår tid är nu

Svantew

Vår tid är nu! Tio hoppfulla perspektiv på klimatkrisen!

Det största hotet mot klimatet och miljön är inte de globala utsläppen av växthusgaser som fortsätter att öka.
Det är istället den pessimism och uppgivenhet som sprider sig.
Svante Axelsson, generalsekreterare Naturskyddsföreningen, ger utifrån sin bok ”Vår tid är nu!” sin bild av hur övergången till ett hållbart samhälle kan se ut.
Han är övertygad om att det är lättare än vi tror, och att det går att genomföra utan att hota jobb och välfärd.

Föreläsningen sker i Studiefrämjandets forum för hållbarhetsfrågor – Café Planet

• Plats

Kyrkbacksgården

Västerås

• Tid

2015-02-10

Fri entré!

Kontakt och  Bengt Jönsson, Naturskyddsföreningen Västerås, 070- 290 40 20 eller Studiefrämjandet 021 101770 , vastmanland@studieframjandet.se

Presentation, kort paus med vatten och ekologisk frukt, frågor och diskussioner.

Arrangeras av Naturskyddsföreningen Västerås, Studiefrämjandet Café Planet och Svenska kyrkan i Västerås